Maandag 1 juni 2020

4 juni 2020 - Bergen, Nederland

Heerlijk rustig wakker geworden vanochtend. Samen ontbijten. Rustig alles een beetje afbreken en opruimen. Vooral genieten van de rust. De meiden nog even rond gecrosst op de skelters en langzaam afscheid genomen van deze fantastische plek.

Op naar Overloon, naar speeltuin Buiten Gewoon. Een paar weken terug nog voor een dichte poort, maar nu wisten we dat hij open was, dus tijd voor een bezoekje. We hadden nog brood over van gisteren, dus even heerlijk simpel geluncht aan een picknicktafel met boven ons een tarp om de zon een beetje tegen te houden. Een heerlijke plek om als ouders  te zitten en te genieten van je spelende kinderen.  De meiden wisten natuurlijk van de vorige keer, dat hier ook een Clevers zit. (verbaas me er nog steeds over dat ze belangrijke dingen schijnen te vergeten, maar dit..........) Dus op naar een heerlijk en welverdiend ijsje.

Onderweg viel ons oog op de natuurbelevingscentrum Vivara in Vierlingsbeek, waar we ook nog even een rondje gelopen hebben. Mooi om te zien hoe bloemen, planten en dieren daar de mogelijkheid krijgen om in hun natuurlijke omgeving te leven. Mooi opgezet. Was zeer de moeite waard om eens een kijkje te nemen.

Natuurlijk mocht het pontje niet ontbreken in onze fietsvakantie, dus namen we het pontje van Vierlingsbeek- Bergen om onze route richting huis voort te zetten.

Wauw....... onbeschrijfelijk hoe fijn en leuk wij het hebben gehad. En zo super super trots op de meiden. Zonder iets aan vermaak, speelgoed, spellen e.d. hebben ze zich zo super goed vermaakt en de tijd van hun leven gehad. Een mooi weekend om nooit meer te vergeten, met veel nieuwe ervaringen.

Op naar ons volgende avontuur in Juli. Met een beetje geluk mogen we de Vehnbahn route in België fietsen. 1 ding is zeker. Wij zijn er klaar voor!!!

1. Ank:
    4 juni 2020
    Jessica wat leuk maar moet je inloggen om de andere verhalen te lezen?
  2. Stepheny:
    2 juli 2020
    Wat leuk om te lezen dat jullie onze natuurbelevingstuin hebben bezocht! Mochten jullie nog eens in de buurt zijn dan zijn jullie van harte welkom voor een kopje koffie of iets fris in ons Natuurbelevingscentrum aan de Grotestraat in Venray. Hartelijke groet, Stepheny - Vivara Natuurbeschermingsproducten.
  3. Jessica:
    2 juli 2020
    Hallo Stephen,

Bedankt voor je reactie. Ik kom zeker eens langs!! We zijn regelmatig in Venray.

We waren op jullie oude locatie geweest bij Vierlingsbeek. Erg leuk!! Helaas veel vernielingen door jeugd?.
    Jessica Leenders