Vrijdag 29 mei 2020

4 juni 2020 - Bergen, Nederland

We besloten om Ylana vandaag nog eerst naar de peuterspeelzaal te laten gaan en zelf hadden we nog wat werk te doen.

Om 12.00 uur hebben we nog even thuis geluncht met z'n allen.

12.30 uur de laatste puntjes op de "i" en rond 13.00 uur was het moment van vertrek.

Een vreemd gevoel om met zo weinig spulletjes op pad te gaan, wetende dat je minstens 2 nachten weg bent en wellicht wel 3. Maar het gaf ook direct een bepaald gevoel van vrijheid. Vanaf het allereerste moment waren onze meiden enthousiast dat we nu toch echt op een heuse fietsvakantie gingen. Op naar een nieuw avontuur. Gisteren hebben we onze zo geliefde vouwwagen een nieuwe eigenaar gegeven. En dat was voor ons symbolisch voor een nieuwe uitdaging en een nieuwe manier van reizen en kamperen. Hoe bijzonder is het dan, om direct de 1ste paar minuten te ervaren dat dit de juiste keuze is geweest voor nu. Want je weet nooit wat de toekomst je brengt. Maar wij gaan een nieuw hoofdstuk schrijven in ons leven.

Vandaag gaat de reis naar Baarlo. Een fietstocht van 54 km. Een route die voor het grootste gedeelte langs de maas loopt, wat prachtige uitzichten met zich meebracht. Een klein stukje meegepikt van de rozenroute bij Lottum. Prachtig al die verschillende kleuren rozen. We hebben een heerlijke stop gehad aan de maas bij het veerpont in Lottum. Je kan daar heerlijk relax zitten. In het midden van het grasveld liggen enorme keien. Een natuurlijk speelparadijs voor de kids.

Op naar de volgende stop, Grubbenvorst!!! Want daar zit ijssalon Clevers, waar de kinderen wild van zijn. Om vervolgens na het ijsje nog even een half uurtje te spelen in de speeltuin Roeffen Mart. Echt een aanrader!!

Om 17.00 uur stapte we voor de laatste paar km op de fiets. Op vrijdag eten we altijd frietjes, dus we hadden de tijd. Een frietje is zo gehaald.

Rond 17.45 uur kwamen we aan op de 1ste camping, fietsers- en camper camping Heiderust in Baarlo. We mochten een plaatsje zoeken op het helemaal lege kampeerveldje. Wat een luxe!!! Ze hadden voor ons een campingtoilet geregeld, zodat we toch gewoon naar het toilet konden. Onze tarp hebben we op deze camping gebruikt als opslagruimte en 'toiletgebouw', hahaha. Super oplossing!!! Ze hadden al netjes een picknicktafel neergezet, waar we onze tentjes omheen hebben gezet. Daarnaast hadden ze ook een binnenruimte met spelletjes en stelten. Vooral die stelten vonden onze kids fantastisch. Zo simpel, maar wat een plezier hebben ze hiermee gehad. In diezelfde ruimte stond ook een koelkast met koude!! Radler. Heerlijk naar een middag fietsen in de heerlijke warme zon. Ook konden we de koelelementen een nachtje laten logeren in het vriesvak.

Al met al een top ervaring op deze camping.