Zondag 31 mei

4 juni 2020 - Sint Anthonis, Nederland

Yes, yes, yes. Heerlijk geslapen en super blij dat we nog een camping gevonden hebben voor onze 3de en laatste overnachting.

Op naar St. Anthonis. Dit keer een boerencamping. Dit klonk ons erg goed in de oren, dus lekker vroeg vertrokken. Om 10.00 uur zaten we op de fiets. Een beetje frisjes nog, maar wat een prachtig weer. We hadden voor de meiden de knalgele regenjasjes van Decathlon gekocht. Die zijn zooooo ideaal. Ook lekker warm en winddicht. Super compact op te vouwen. Erg blij mee!!!

Vandaag een rit van van ruim 52 km voor de boeg.  Beetje een verkeerde berekening van mama, maar met wat extra stopjes kunnen onze toppers dit makkelijk.

Dit keer rijden we via knooppunten. We wisten nog niet waar we heen zouden gaan, dus deze route was nog niet op onze garmin gedownload. Iets wat ons direct op valt is dat je nu over paadjes en weggetjes komt waar je anders zelf niet zou komen. Dus erg veel mooie paadjes en omgevingen gezien.

Extra uitdaging was de wind vandaag. Dit was voor ons een proef op de som, om vooral de rust te bewaren en te luisteren naar wat de kinderen aangeven. Moe..... dan gewoon even een extra stop inlassen. Geen probleem.

In Deurne kwamen we een heel leuk kasteel tegen met een grote kinderboerderij en daarachter een heel mooi open veld waar we heerlijk hebben kunnen picknicken. Alles ademde iets van rust en het was daar echt prachtig.

Onderweg nog een paar extra gestopt om even de beentjes te ontspannen.

Net op het moment dat we dachten dat we vandaag geen speeltuinen meer zouden tegen komen, reden er pal langs een op. Dat was natuurlijk ook weer even het stoppen waard.

Ook in Oploo hebben we nog even een extra stop gemaakt, omdat het er daar prachtig uitzag. Een mooi waterrat met bruggetjes en .......... een speeltuin.

Nog even naar de Jan Linders voor een ijsje en het avondeten en door naar de camping.

Aangekomen op de boerencamping kwamen we erachter dat we helemaal ALLEEN waren. De hele camping voor ons. Een compleet sanitair gebouw met 2 toiletten en 2 douches tot onze beschikking. We mochten zelf een plaatsje uitzoeken. Het zag er echt allemaal erg netjes uit!! Er was een binnenruimte waar we gebruik van mochten maken om koffie en thee te zetten, te koken, spelletjes te spelen, lekker binnen zitten enz, enz, enz,   Maar dat was nog niet alles. Er stonden kleine tractors en grote skelters en een mega grote schommel aan een hele grote boom. De kids hebben echt heerlijk kunnen spelen. Ook was er een mogelijkheid tot het maken van een kampvuur. En er was nog meer. We mochten met boer Jan mee, de koeien melken. Nou ja, koeien melken. Ze werden aangesloten aan de machine, maar er werd wel veel verteld over hoe het in z'n werk gaat. Ook hebben we nog pas geboren kalfjes gezien. Zo schattig!!! s'Avonds hebben we natuurlijk nog heerlijk rond het kampvuur gezeten.

Wat hebben we het hier fijn gehad. Dit is waar ons kampeerhart sneller van gaat kloppen!!! Dank je wel Jan en Maria van camping de Esrand, voor jullie gastvrijheid en een geweldige beleving voor het hele gezin.